i-Olomouc

Projekt „iOlomouc“, vedený Danielem Lee Čípem, měl za cíl vytvořit digitální dvojče města Olomouc ve hře Minecraft, které by sloužilo jako virtuální platforma pro veřejnost. Na projektu se podílelo 21 dobrovolníků, kteří společně vytvořili 3D model města a zlepšili mapové podklady prostřednictvím OpenStreetMap. Klíčovou aktivitou byla architektonická soutěž „Navrhni si Tržnici!“, která přinesla nové návrhy pro budoucí podobu olomoucké Tržnice. Projekt však čelil několika výzvám, především nedostatku času a nižšímu zájmu veřejnosti, než se původně očekávalo, což vedlo k oddálení některých cílů. Přesto byla iOlomouc zpřístupněna veřejnosti, která se může dále zapojit do rozvoje virtuálního města. Projekt přinesl nejen popularizaci geoinformatiky, ale také posílil občanskou participaci a vytvořil nové vztahy mezi nadšenci. Do budoucna se plánuje dokončení výstavby dle leteckých snímků, přičemž je otevřena možnost předání projektu dalším zájemcům.

program: Milion pro …
grantová výzva: Milion pro Olomouc
realizátor: Daniel Lee Číp
místo: Olomouc, Olomoucký kraj
období realizace: 12/2022 – 12/2023
projekt byl podpořen částkou: 20 000 Kč

Tento projekt byl podpořen ve spolupráci se společností Kaufland.