Udělejte něco dobrého pro své okolí. Staňte se Dobro-druhy!
Skupiny dětí od 2. stupně základní školy a studenti a studentky středních i vysokých škol mohou pořádat za podpory Nadace Via benefiční akce pro osobu nebo organizaci, kterou si sami zvolí. Mohou také uspořádat sousedskou akci, přispět k obnově krajiny nebo zkrášlit své okolí.
Otevřeli jsme také 2.ročník kurzu pro vyučující.

JAKÉ AKCE MŮŽOU DOBRO-DRUZI POŘÁDAT?
Výběr necháme na vaší fantazii a schopnostech. Typově podporujeme tyto projekty:
- benefiční akce na podporu místní neziskové organizace nebo pro člověka, který to potřebuje. (K tomu se vám může hodit náš praktický Průvodce pro Dobro-druhy.)
- sousedská setkání, komunitní a osvětové aktivity (přednášky, společná tvoření, mezigenerační setkání…)
- projekty související s obnovou krajiny (sázení stromů, naučné stezky v krajině, tvorba hmyzovišť…)
CO DOBRO-DRUHŮM NABÍZÍME
- grant ve výši 5 000 až 20 000 Kč
- workshop vedoucí k naplánování konkrétních aktivit (1,5 h – fyzicky přímo u vás/online)
- možnost založení kampaně na Darujme.cz a následného zdvojnásobení finančního výtěžku z akcí až do výše 20 000 Kč
- inspirativní setkání s dalšími studentskými týmy v Praze
- konzultaci s odbornicí/odborníkem na vybrané téma
Celorepublikové setkání týmů Dobro-druhů v Praze.
INSPIRUJTE SE
- Tým sedmáků vysadil stromy přímo v centru Děčína
- Tým z Brna vymyslel projekt na propojení českých a ukrajinských studentů a studentek
- Pavla se spolužáky z Podbořany uspořádali benefiční koncert. Koukněte na video.
Inspiraci najdete také na facebooku Dobro-druhů, v sekci Podpořené projekty nebo si můžete přečíst naše články na blogu.
SPLŇUJETE PODMÍNKY?
- Jste alespoň 3 členná skupina dětí nebo mladých v rozmezí 2. stupně základní školy – 26 let? (Žádat může školní třída, skupina kamarádů/kamarádek, členové a členky oddílu, návštěvnictvo nízkoprahového klubu apod.)
- Jste tým dětí ve věku do 18 let? Pak potřebujete také dospělého patrona/patronku, který bude projekt formálně zastupovat. Může to být například rodič, učitel/ka, či vedoucí volnočasových aktivit (vedoucí ve Skautu, atd.). V tomto případě může jít i o 3 členný tým ve složení 2 děti + 1 patron/patronka.
- Nežádáte o podporu již zaběhlé fungující aktivity nebo akce?
JAKÝ JE POSTUP?
Žádat můžete kdykoliv během kalendářního roku (až do vyčerpání našich finančních prostředků). Přihlášku vyplňte minimálně 1 měsíc před plánovanou akcí. Na realizaci svých aktivit máte 1 rok.
- Nejprve vyplňte krátký vstupní dotazník s vaším nápadem. My vám zavoláme (obvykle do týdne), všechno společně probereme a pošleme vám odkaz na přihlášku.
- Vyplňte přihlášku. To je potřeba udělat alespoň 1 měsíc před plánovanou akcí.
- Počkejte na vyhodnocení přihlášky komisí Nadace Via (obvykle v rozmezí 14 – 20 dnů).
- Pusťte se do příprav a realizace akce/aktivity. Můžete nám kdykoliv zavolat pro konzultaci.
- Do 14 dnů po konci vašeho projektu vyplňte závěrečnou zprávu (formulář od nás dostanete emailem).
HODNOTICÍ KRITÉRIA
Při rozhodování o podpoře si hodnotící komise klade zejména tyto otázky:
- Kolik lidí chcete do realizace projektu zapojit?
- Máte nápad promyšlený a máte představu, jaký je váš cíl?
- Přemýšlíte hospodárně, využíváte různé zdroje k pokrytí případných nákladů?
- Je to váš první projekt, nebo už jich máte za sebou několik? (Přikláníme se k podpoře startujících projektů.)
Podrobné znění hodnotících kritérií, která jsou jednotná pro projekty pro děti, mladé i dospělých najdete zde.)
Chci vyplnit vstupní dotazníkNejste si jistí? Nevíte si rady? Ozvěte se nám na e-mail mistokdezijeme@nadacevia.cz nebo zavolejte přímo Kačce.
Pokud jste učitel/ka, mohl by vás zajímat také náš také speciální vzdělávací program Kurz pro vyučující.