Během září můžete v televizi a v kinech zahlédnout klip s chlapcem, který roztáhne deštník, aby pod něj schoval promoklého psa. Umíme to už od dětství, hlásá tento spot. Stejně se jmenuje také kampaň, která šíří myšlenku dobročinnosti v Česku a vyzývá širokou veřejnost k hlasování o nejinspirativnější příběh.
Kampaň na podporu české filantropie poběží od 7. září do 7. října ve formě televizního spotu v České televizi, která je letošním hlavním mediálním partnerem Ceny Via Bona a patronem Ceny veřejnosti.
Spot Umíme to už od dětství se během září objeví také v partnerských kinech Aerofilms, v kině Lucerna a prostřednictvím projektu DOBRO. se dostane i k zákazníkům Zoot.cz.
Součástí kampaně Umíme to už od dětství je také hlasování veřejnosti o příbězích letošních finalistů. Seznámit se s příběhy těch, které během léta vybraly odborné komise do finále, a hlasovat o finalistech, které chcete ocenit, můžete zde.
Cíl zapojení do hlasování široké veřejnosti o jednu z cen je prostý: sdílet inspiraci, šířit pozitivní příběhy a ukázat veřejnosti, co filantropie znamená a proč je to jeden ze základů dobrého života ve svobodné zemi.
A proč právě takový název – Umíme to už od dětství? „Doposud Nadace Via filantropii propagovala hlavně v podnikatelské sféře, ale osvětu bychom chtěli rozšířit i na širší veřejnost. Filantropem se totiž může stát každý, kdokoli může darovat svůj čas nebo pomoci nezištně tím, že něco umí. Proto kampaň míří na širokou veřejnost. Chceme na několika naprosto všedních dětských příbězích ukázat, že pomáhat už jsme uměli jako děti. A je dobré si to stále připomínat i v dospělosti,“ shrnuje Zdeněk Mihalco z Nadace Via. „Spot, který režíroval Jakub Kohák, spojený s komunikační kampaní, je součástí našich osvětových aktivit, které šíří myšlenku dobročinnosti v Česku“, dodává.
Zajímavostí na kampani je i fakt, že samotná její tvorba byla vlastně filantropickým počinem. Podílelo se na ní několik firem a řada lidí, kteří svou práci dělali zdarma. Kampaň si pod svá křídla vzala renomovaná agentura ze skupiny Konektor, ve spolupráci s týmem kreativců Remembership.